اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

با CDN بیشتر آشنا شوید – چرا از شبکه توزیع محتواباید استفاده کنیم ؟

امروز قصد دارم تا درمورد تکنولوژی جدید CDN  با شما صحبت کنم . تکنولوژی که دیر یا زود همه وبسایت های پرترافیک از آن باید استفاده کنند . در ادامه همراه باشید .


در طراحی سایت یا بهتر بگویم بعد از طراحی سایت ، یکی از فاکتور های مهم و تاثیرگذار در جذب کاربرو کسب رتبه های بهتر در موتورهای جستجو سرعت بارگذاری وبسایت است.


این مقوله را می توان با استفاده از ابزارهای آنلاین مثل GTmetrix سنجید و به راحتی موارد و مشکلات فنی آن را رفع نمود. اما باپیشرفت تکنولوژی و البته وجود وبسایت های پربازدید ، بهینه سازی فایل های سایت تنهاراهگشای مسئله سرعت نیست.


CDN یا Content Delivery Network که به فارسی آن را شبکه توزیع محتوا می گویند، تکنولوژی است که با استفاده از سرورهای متعددی که در نقاط مختلف جغرافیایی استفاده می کند تاسرعت ارسال محتوای استاتیک و پویا را بهبود می بخشد.


به طور عادی ، وقتی که یک صفحه فراخوانی می شود درخواست آن صفحه از مرورگر شما به سمت سرویس دهنده اینترنت شما و سپس به سرور سایت منتقل می شود و درصورت درست بودن درخواست، به سمت مرورگر شما برگشت داده شده و صفحه موردنظر شما به نمایش درمی آید.


اما فرض کنید، تعداد درخواست های ارسالی به آن سایت بالابرود ، در این صورت چه رخ می دهد ؟ بله ! درست حدس زدید ! با کندی بارگذاری سرعت مواجه می شوید و دربدترین حالت اگر درخواستها به سمت سرور بالا برود، وبسایت از دسترس خارج می شود . 


ادامه را در آی تی من بخوانید : cdn چیست
 

درسی که فیلترینگ تلگرام به کسب و کار ها داد، چه بود ؟

همانطور که در جریان بودید، تلگرام به خاطر مسائل امنیتی چند روزی بود که درایران با فیلترینگ و دسترسی محدود مواجه شده بود و همین امر باعث ضربه زدن به بسیاری از کسب و کار ها شده بود . در ادامه همراه باشید . 

درمقاله ای که قبل تر منتشر کردم به ضررهای دائمی شدن فیلترینگ تلگرام برای کسب و کار ها پرداختم، اگر این مقاله نخوانده اید ، می توانید هم اکنون آن را مطالعه کنید :

در ایران کسب و کارهای زیادی برپایه شبکه های اجتماعی موبایلی مثل اینستاگرام و تلگرام کار می کنند. حال ببینیم فیلترینگ موقت تلگرام چه درس هایی را به کسب و کار ها خصوصا استارتاپها داد ؟ 

فیلترینگ خبر نمی کند !
اولین و مهم ترین نکته اینست بود که فیلترشدن یک شبکه اجتماعی یاوبسایت در ایران به راحتی انجام می شود، بدون هیچ اخطار قبلی! حتی این فیلترینگ می تواند بدون هیچ دلیلی ادامه دار بوده و منجر به ورشکستی کامل کسب و کارشود.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر
وجود وبسایت برای هرکسب وکار دیجیتالی از الزمات محسوب می شود. کسب وکاری که وبسایت نداشته باشد مانند ساختمانی بدون پی ریزی قوی است که هرلحظه امکان سقوط و ازبین رفتن را دارد. برای موفقیت در تجارت الکترونیک وعقب نماندن از رقبا، استفاده از وبسایت برای ارجاع کاربر لازم است و از شبکه های اجتماعی می توان برای جذب مشتری وفروش بیشتر استفاده کرد . 

ادامه را در آی تی من بخوانید : بررسی فیلترینگ در ایران

چگونه کشمکش به کمک تیم های استارتاپی می آید ؟

درگیری و کشمکش های میان افراد یک تیم درعین حال که می تواند ضرر برساند، تجربه خوبی را برای تیم و اعضای آن به ارمغان می آورد. در ادامه همراه باشید. 


اختلاف نظرات میان افراد و اعضای تیم ها خصوصا تیم های استارتاپی، امری رایج است. اما از همین اختلاف می توان به نفع موفقیت تیم استفاده را کرد. شاید بپرسید چگونه ؟ 


پراوین تیپیرننی از دانشگاه مک گیل می گوید : 


حتما تابه‌حال نقل‌قول‌های الهام‌بخش زیادی در مورد مقابله با سختی‌ها و بدبیاری‌ها شنیده‌اید. مثل این مورد که سوزان‌ترین آتش‌ها، قوی‌ترین فولاد را می‌سازند یا الماس، با تحمل زیاد الماس می‌شود.


این نقل‌قول‌ها شیرین هستند؛ اما حقیقت این است که غلبه بر درگیری‌ها و بدبیاری‌ها، اتفاق‌های بزرگ را رقم می‌زند. در این میان، افرادی که در کنار هم در مقابل درگیری‌ها ایستادگی می‌کنند، پیوندی را به وجود می‌آورند که می‌تواند یک کار تیمی بی‌نظیر را تشکیل دهد.


ادامه را در آی تی من بخوانید : کمکش در تیم های استارتاپی

هک تلگرام در پنج دقیقه ! + راهکارهای امنیتی ساده برای حفاظت ازحساب تلگرامی

هک تلگرام این روزها یعد از هک اینستاگرام بین کاربران ایرانی داغ شده است. همه گیر شدن گجت های هوشمند و جایگزینی شبکه های اجتماعی موبایلی به جای وبلاگ ها و مسنجرهای قدیمی، دریچه ای جدید را برای ارتباطات میان کاربران بازکرده است.


با این اوصاف چندسالیست که تلگرام یکه تاز پیامرسان هادر ایران است و باوجود پیامرسان های قدرتمند دیگر مانند واتس اپ، هنوز هم میل و رغبت کاربران ایرانی برای استفاده از این شبکه روز به روز افزایش پیدا میکند. 

امنیت اطلاعات و جلوگیری از هک شدن برای همه کاربران به یک دغدغه تبدیل شده است. چندوقت پیش بودکه توی گوگل درباره راهکارهای هک تلگرام ونفوذ به اکانت های کاربری آن تحقیق می کردم که به نتیجه جالبی برخورد کردم : 


ادامه را در آی تی من بخوانید : هک تلگرام

از زمین خاکی تا مدیریت یک کمپانی بزرگ – موفقیت در یک قدمی شماست


از تصمیم گیری تا رسیدن به موفقیت تنها یک قدم فاصله است : عمل کردن ! بسیار از ما نمی دانیم از کی وکجا باید عمل کنیم تا پله های صعود و رسیدن به موفقیت را طی کنیم . در ادامه همراه باشید تا باهم این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

همه چیز از یک تفکر متفاوت نسبت به روزمرگی اتفاق می افتد. یعنی وقتی دوستانتان به تفریح می روند یا استراحت می کنند شما می توانید روی کسب و کار خود تمرکز کنید و آن را راه اندازی کنید !

فکر میکنید تلگرام بعدی را شماخواهید ساخت ؟ یا بنیانگذار شبکه اجتماعی به بزرگی اینستاگرام می توانید باشید؟ یا مسنجری به قدرتمندی اسنپ چت می توانید بنویسید؟ در قدم اول باید بگویم که :

ولگردی در شبکه های اجتماعی را رها کرده و به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشید !

اگر رویای رسیدن به جایگاه های بزرگ همچون مدیریت یک کمپانی بزرگ را در سر خود می پرورانید ، باید بگویم که در اولین قدم باید ایده ای برای پیاده سازی آن داشته باشید اما ایده به تنهایی کافی نیست ! باید درمورد روابط مدیریت و پیرامون اهداف خود تحقیقات جامعی را انجام دهید که این می تواند قدم بعدی برای موفقیت شما باشد. 

ادامه را در آی تی من بخوانید : نکات طلایی برای موفقیت در زندگی