اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

یادگیری طراحی وب با راکت

 آموزش طراحی وب یکی از مسائل پر مخاطب روزهای ایران و جهان است که در طی دوره گام یادگیری طراحی وب سعی کرده‌ایم قدم به قدم طراحی وب را به شما آموزش دهیم.

 مسیر یادگیری چیه؟

بخش «مسیر یادگیری» در تلاش است تا از پیچیدگی فرایند آموزشی کاسته و مسیر روشنی را برای طی کردن دوره‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهد. هر کدام از مسیرهای یادگیری، از نقطه صفر شروع شده و شما را تا پیشرفته شدن همراهی می‌کند. پیش رفتن با هر قدم از این مسیر می‌تواند دید بسیار خوبی به شما از فرایند آموزشی و میزان پیشرفت خودتان را ارائه دهد.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در کدام مسیر از فرایند برنامه‌نویسی قرار بگیرید؟ خب اگر شما خواهان مسیری هستید که در آن هم خلاقیت وجود داشته باشد و هم بازار کار عالی داشته باشد باید بگویم که وارد صفحه درستی شده‌اید چرا که دنیای طراحی وبسایت این دو مورد را برای شما فراهم می‌کند. طراحی وب یکی از مسائل مهم در دهه حاضر بوده و هر روز تعداد زیادی از افراد به سمت یادگیری آن سوق پیدا می‌کنند. ما در راکت سعی کردیم با آموزش طراحی وب سایت به شما کمک کنیم تا بتوانید با کمی تلاش و پشتکار به یک طراح و توسعه‌دهنده وب تبدیل شوید.
طراحی وب چیست؟

مطمئنا تا به حال وارد وبسایت مختلف بسیار زیادی شده‌اید، برای خرید بلیط هواپیما، برای ارتباط برقرار کردن با دوستان، برای مشاهده ویدیوهای آموزشی و... اما آیا تا به حال به ذهن‌تان خطور کرده که این وبسایت‌ها را چه کسی می‌سازد؟ آیا با پروسه ساخت یک وبسایت آشنایی دارید؟ بگذارید به صورت بسیار کوتاه به شما این مسئله را بگویم. هر وبسایت بصورت کلی از دو بخش فرانت-اند و بک-اند تشکیل می‌شود. لایه فرانت-اند به بخشی از وبسایت اشاره دارد که کاربران یعنی شما در حال مشاهده و کار با آن هستید، این بخش از وبسایت را طراحان و توسعه‌دهندگان Front-End با همکاری یکدیگر ایجاد می‌کنند. بخش دوم یا همان Back-End اشاره به تمام برنامه‌ریزی‌هایی‌ست که در پشت صحنه وبسایت‌ها اتفاق می‌افتد. بانک اطلاعاتی، برقرار امنیت وبسایت، بررسی توانایی کاربران برای ورود به وبسایت و... تمام آن چیزهایی‌ست که در پشت صحنه یک وبسایت اتفاق افتاده و کاربران بصورت مستقیم به آن دسترسی ندارند.

گام یادگیری طراحی وبسایت در تلاش است تا شما را وارد پروسه ساخت و توسعه بخش اول یا همان Front-End بکند. توسعه هر کدام از این دو بخش شکل‌های متفاوتی داشته و با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. اگر قصد دارید بیشتر در رابطه با این قضیه و ارتباط میان این دو بخش آشنا شوید پیشنهاد مطالعه مقاله «تفاوت میان بک-اند و فرانت-اند» را دارم.
قدم‌های آموزش طراحی وب سایت

حال که قصد ورود به دنیای طراحی وبسایت را گرفته‌اید باید یک نکته مهم را به شما بگویم و آن اینکه شما قرار است با تکنولوژی‌های بسیار زیادی آشنا شوید. به همین دلیل نیاز است که صبر و حوصله به خرج داده و متفکرانه در رابطه با این موارد فکر کنید. سعی نکنید میانبر بزنید و از شاخه‌ای به شاخه دیگر بروید. اما از آنجایی که ممکن است روش‌های متفاوتی برای رسیدن به دانش لازم وجود داشته باشد چه کاری باید انجام دهید؟ ما در مجموعه وبسایت راکت قصد داریم بصورت قدم به قدم این فرایند را با شما طی بکنیم. به همین دلیل شما را از دیدن و استفاده کردن از روش‌های دیگر بی نیاز ساخته‌ایم. بنابراین به قدم‌های گفته شده در پاراگراف‌های پایین‌تر توجه داشته و سعی کنید بنا به اصول گفته شده حرکت کنید.
قدم اول: آموزش Visual Studio Code

اولین و مهمترین چیزی که هر توسعه‌دهنده‌ای باید با آن کار کرده و از آن آگاهی داشته باشد ابزار توسعه است. کد ادیتورها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه‌ای هستند که شما در قدم‌های اول این مسیر باید با آن آشنا شوید. در مجموعه راکت ما دوره آموزشی رایگان «آموزش Visual Studio Code» را به همین منظور تولید کرده‌ایم.
قدم دوم: آموزش HTML

اولین قدم شما برای ورود به دنیای کدنویسی، HTML خواهد بود. با یادگیری این زبان نشانه‌گذاری می‌توانید طرح و اسکلت اولیه هر وبسایتی را ایجاد کنید. بدون یادگیری این قدم به هیچ وجه نمی‌توانید وارد پروسه یادگیری قدم‌های دیگر شوید. می‌توانید فرایند یادگیری HTML را با استفاده از دوره آموزشی رایگان «آموزش HTML» شروع کنید.
قدم سوم: آموزش CSS

در قدم بعدی از طراحی وبسایت نیاز است که فرایند زیباسازی و مرتب‌سازی اسلکتی که در قدم قبلی ایجاد کردیم را یاد بگیریم. بنابراین در این قدم لازم است که CSS را یاد بگیریم. در دوره آموزشی رایگان «آموزش CSS» شما با تک تک ویژگی‌های CSS آشنا خواهید شد و می‌توانید ایده‌های خودتان را به صورت عملی پیاده‌سازی کنید.
قدم چهارم: آموزش Sass

برای آنکه بتوانید بصورت حرفه‌ای‌تر و قدرتمند‌تر روی CSS کار کنید نیاز به استفاده از یک پیش‌پردازنده دارید. در رابطه با اینکه پیش‌پردازنده چیست می‌توانید به ویدیوی اول این دوره آموزشی مراجعه کنید. اما همانطور که گفته شد شما برای حرفه‌ای شدن در زمینه کاری‌تان نیاز به گذراندن این دوره دارید. بنابراین به عنوان قدم چهارم شروع به یادگیری دوره آموزشی «آموزش کامل Sass» کنید.
قدم پنجم: آموزش Flexbox

در فرایند یادگیری CSS با مبحث لایه‌بندی و قرار دادن المان‌ها در مکان‌های مختلف آشنا خواهید شد. انجام چنین کاری بدون استفاده از ماژول‌های کاربردی CSS کار چندان آسانی نیست، مخصوصا زمانی که قصد طراحی وبسایت واکنشگرا (وبسایتی که بتواند روی تمام صفحات کامپیوتر، تبلت، موبایل و... به خوبی نمایش داده شود) را داشته باشید. به همین دلیل است که ما در قدم پنجم نیاز داریم با ماژول Flexbox آشنا شویم. برای گذراندن این قدم نیاز است که دوره آموزشی «آموزش کامل Flexbox» را مشاهده کنید.
قدم ششم: آموزش CSS Grid

بعد از یادگیری فلکس‌باکس نیاز است که در زمینه لایه‌بندی وبسایت‌ها آزادانه‌تر قدم بردارید، به همین دلیل یادگیری CSS Grid بسیار الزامی خواهد بود. از این مبحث ترسی نداشته باشید چرا که با مشاهده دوره آموزشی «آموزش کامل CSS Grid» به صورت کامل می‌توانید این ماژول را نیز یاد بگیرید.
قدم هفتم: آموزش طراحی وب سایت

نظرتان در رابطه با یک آموزش محور چیست؟ من که نظرم مثبت است. حال که تمام این قدم‌ها را طی کرده‌اید نیاز است که بصورت عملی بتوانیم از آن‌ها در یک پروژه کامل استفاده کنیم. در قدم هفتم از گام‌های یادگیری ما با دوره آموزشی «آموزش طراحی وب سایت» به شما فرایند ساخت یک وبسایت واقعی را نشان می‌دهیم.
قدم هشتم: آموزش پروژه محور Bootstrap 4

پس از کار کردن با CSS متوجه می‌شوید که برای سریع‌تر نوشتن پروژه‌های‌تان با مشکلاتی روبرو خواهید بود. و آن مشکل این است که تمام کدها را باید از ابتدا خودتان بنویسید. حال فریمورک بوت‌استرپ دقیقا در این حالت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تنها با استفاده کردن از کامپوننت‌های آماده و شخصی‌سازی آن‌ها با سرعت بسیار بیشتری وبسایت مورد نظرمان را آماده کنیم. برای طی کردن قدم هشتم شما نیاز دارید که دوره آموزشی «آموزش پروژه محور Bootstrap 4» را بگذرانید.
قدم نهم‌: آموزش ایجاد وبسایت PWA یا  Progressive Web Apps

نظرتان در رابطه با توسعه یک اپلیکیشن موبایلی برای وبسایت‌تان چیست؟ حال شاید فکر کنید که نیاز به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید و کلی ابزار مختلف دارید. اما به این شکل نیست. به لطف وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده شما می‌توانید به سادگی وبسایت‌تان را برای پلتفرم‌های موبایل بهینه کنید. مشاهده دوره آموزشی «آموزش ایجاد وبسایت PWA یا  Progressive Web Apps» در این مسیر به شما کمک می‌کند.
بیشتر از این گام‌ها

در گام‌های یادگیری بعدی شما به شدت نیاز خواهید داشت که بصورت حرفه‌ای روی جاوااسکریپت و فریمورک‌های آن کار کنید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنم بعد از پشت سر گذاشتن قدم‌های ذکر شده سراغ گام‌های یادگیری «جاوااسکریپت»، «ری‌اکت» و «ویوجی‌اس» بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.