اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

یادگیری طراحی وب با راکت

 آموزش طراحی وب یکی از مسائل پر مخاطب روزهای ایران و جهان است که در طی دوره گام یادگیری طراحی وب سعی کرده‌ایم قدم به قدم طراحی وب را به شما آموزش دهیم.

 مسیر یادگیری چیه؟

بخش «مسیر یادگیری» در تلاش است تا از پیچیدگی فرایند آموزشی کاسته و مسیر روشنی را برای طی کردن دوره‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهد. هر کدام از مسیرهای یادگیری، از نقطه صفر شروع شده و شما را تا پیشرفته شدن همراهی می‌کند. پیش رفتن با هر قدم از این مسیر می‌تواند دید بسیار خوبی به شما از فرایند آموزشی و میزان پیشرفت خودتان را ارائه دهد.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که در کدام مسیر از فرایند برنامه‌نویسی قرار بگیرید؟ خب اگر شما خواهان مسیری هستید که در آن هم خلاقیت وجود داشته باشد و هم بازار کار عالی داشته باشد باید بگویم که وارد صفحه درستی شده‌اید چرا که دنیای طراحی وبسایت این دو مورد را برای شما فراهم می‌کند. طراحی وب یکی از مسائل مهم در دهه حاضر بوده و هر روز تعداد زیادی از افراد به سمت یادگیری آن سوق پیدا می‌کنند. ما در راکت سعی کردیم با آموزش طراحی وب سایت به شما کمک کنیم تا بتوانید با کمی تلاش و پشتکار به یک طراح و توسعه‌دهنده وب تبدیل شوید.
طراحی وب چیست؟

مطمئنا تا به حال وارد وبسایت مختلف بسیار زیادی شده‌اید، برای خرید بلیط هواپیما، برای ارتباط برقرار کردن با دوستان، برای مشاهده ویدیوهای آموزشی و... اما آیا تا به حال به ذهن‌تان خطور کرده که این وبسایت‌ها را چه کسی می‌سازد؟ آیا با پروسه ساخت یک وبسایت آشنایی دارید؟ بگذارید به صورت بسیار کوتاه به شما این مسئله را بگویم. هر وبسایت بصورت کلی از دو بخش فرانت-اند و بک-اند تشکیل می‌شود. لایه فرانت-اند به بخشی از وبسایت اشاره دارد که کاربران یعنی شما در حال مشاهده و کار با آن هستید، این بخش از وبسایت را طراحان و توسعه‌دهندگان Front-End با همکاری یکدیگر ایجاد می‌کنند. بخش دوم یا همان Back-End اشاره به تمام برنامه‌ریزی‌هایی‌ست که در پشت صحنه وبسایت‌ها اتفاق می‌افتد. بانک اطلاعاتی، برقرار امنیت وبسایت، بررسی توانایی کاربران برای ورود به وبسایت و... تمام آن چیزهایی‌ست که در پشت صحنه یک وبسایت اتفاق افتاده و کاربران بصورت مستقیم به آن دسترسی ندارند.

گام یادگیری طراحی وبسایت در تلاش است تا شما را وارد پروسه ساخت و توسعه بخش اول یا همان Front-End بکند. توسعه هر کدام از این دو بخش شکل‌های متفاوتی داشته و با روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. اگر قصد دارید بیشتر در رابطه با این قضیه و ارتباط میان این دو بخش آشنا شوید پیشنهاد مطالعه مقاله «تفاوت میان بک-اند و فرانت-اند» را دارم.
قدم‌های آموزش طراحی وب سایت

حال که قصد ورود به دنیای طراحی وبسایت را گرفته‌اید باید یک نکته مهم را به شما بگویم و آن اینکه شما قرار است با تکنولوژی‌های بسیار زیادی آشنا شوید. به همین دلیل نیاز است که صبر و حوصله به خرج داده و متفکرانه در رابطه با این موارد فکر کنید. سعی نکنید میانبر بزنید و از شاخه‌ای به شاخه دیگر بروید. اما از آنجایی که ممکن است روش‌های متفاوتی برای رسیدن به دانش لازم وجود داشته باشد چه کاری باید انجام دهید؟ ما در مجموعه وبسایت راکت قصد داریم بصورت قدم به قدم این فرایند را با شما طی بکنیم. به همین دلیل شما را از دیدن و استفاده کردن از روش‌های دیگر بی نیاز ساخته‌ایم. بنابراین به قدم‌های گفته شده در پاراگراف‌های پایین‌تر توجه داشته و سعی کنید بنا به اصول گفته شده حرکت کنید.
قدم اول: آموزش Visual Studio Code

اولین و مهمترین چیزی که هر توسعه‌دهنده‌ای باید با آن کار کرده و از آن آگاهی داشته باشد ابزار توسعه است. کد ادیتورها یکی از مهمترین ابزارهای توسعه‌ای هستند که شما در قدم‌های اول این مسیر باید با آن آشنا شوید. در مجموعه راکت ما دوره آموزشی رایگان «آموزش Visual Studio Code» را به همین منظور تولید کرده‌ایم.
قدم دوم: آموزش HTML

اولین قدم شما برای ورود به دنیای کدنویسی، HTML خواهد بود. با یادگیری این زبان نشانه‌گذاری می‌توانید طرح و اسکلت اولیه هر وبسایتی را ایجاد کنید. بدون یادگیری این قدم به هیچ وجه نمی‌توانید وارد پروسه یادگیری قدم‌های دیگر شوید. می‌توانید فرایند یادگیری HTML را با استفاده از دوره آموزشی رایگان «آموزش HTML» شروع کنید.
قدم سوم: آموزش CSS

در قدم بعدی از طراحی وبسایت نیاز است که فرایند زیباسازی و مرتب‌سازی اسلکتی که در قدم قبلی ایجاد کردیم را یاد بگیریم. بنابراین در این قدم لازم است که CSS را یاد بگیریم. در دوره آموزشی رایگان «آموزش CSS» شما با تک تک ویژگی‌های CSS آشنا خواهید شد و می‌توانید ایده‌های خودتان را به صورت عملی پیاده‌سازی کنید.
قدم چهارم: آموزش Sass

برای آنکه بتوانید بصورت حرفه‌ای‌تر و قدرتمند‌تر روی CSS کار کنید نیاز به استفاده از یک پیش‌پردازنده دارید. در رابطه با اینکه پیش‌پردازنده چیست می‌توانید به ویدیوی اول این دوره آموزشی مراجعه کنید. اما همانطور که گفته شد شما برای حرفه‌ای شدن در زمینه کاری‌تان نیاز به گذراندن این دوره دارید. بنابراین به عنوان قدم چهارم شروع به یادگیری دوره آموزشی «آموزش کامل Sass» کنید.
قدم پنجم: آموزش Flexbox

در فرایند یادگیری CSS با مبحث لایه‌بندی و قرار دادن المان‌ها در مکان‌های مختلف آشنا خواهید شد. انجام چنین کاری بدون استفاده از ماژول‌های کاربردی CSS کار چندان آسانی نیست، مخصوصا زمانی که قصد طراحی وبسایت واکنشگرا (وبسایتی که بتواند روی تمام صفحات کامپیوتر، تبلت، موبایل و... به خوبی نمایش داده شود) را داشته باشید. به همین دلیل است که ما در قدم پنجم نیاز داریم با ماژول Flexbox آشنا شویم. برای گذراندن این قدم نیاز است که دوره آموزشی «آموزش کامل Flexbox» را مشاهده کنید.
قدم ششم: آموزش CSS Grid

بعد از یادگیری فلکس‌باکس نیاز است که در زمینه لایه‌بندی وبسایت‌ها آزادانه‌تر قدم بردارید، به همین دلیل یادگیری CSS Grid بسیار الزامی خواهد بود. از این مبحث ترسی نداشته باشید چرا که با مشاهده دوره آموزشی «آموزش کامل CSS Grid» به صورت کامل می‌توانید این ماژول را نیز یاد بگیرید.
قدم هفتم: آموزش طراحی وب سایت

نظرتان در رابطه با یک آموزش محور چیست؟ من که نظرم مثبت است. حال که تمام این قدم‌ها را طی کرده‌اید نیاز است که بصورت عملی بتوانیم از آن‌ها در یک پروژه کامل استفاده کنیم. در قدم هفتم از گام‌های یادگیری ما با دوره آموزشی «آموزش طراحی وب سایت» به شما فرایند ساخت یک وبسایت واقعی را نشان می‌دهیم.
قدم هشتم: آموزش پروژه محور Bootstrap 4

پس از کار کردن با CSS متوجه می‌شوید که برای سریع‌تر نوشتن پروژه‌های‌تان با مشکلاتی روبرو خواهید بود. و آن مشکل این است که تمام کدها را باید از ابتدا خودتان بنویسید. حال فریمورک بوت‌استرپ دقیقا در این حالت به ما کمک می‌کند تا بتوانیم تنها با استفاده کردن از کامپوننت‌های آماده و شخصی‌سازی آن‌ها با سرعت بسیار بیشتری وبسایت مورد نظرمان را آماده کنیم. برای طی کردن قدم هشتم شما نیاز دارید که دوره آموزشی «آموزش پروژه محور Bootstrap 4» را بگذرانید.
قدم نهم‌: آموزش ایجاد وبسایت PWA یا  Progressive Web Apps

نظرتان در رابطه با توسعه یک اپلیکیشن موبایلی برای وبسایت‌تان چیست؟ حال شاید فکر کنید که نیاز به یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی جدید و کلی ابزار مختلف دارید. اما به این شکل نیست. به لطف وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده شما می‌توانید به سادگی وبسایت‌تان را برای پلتفرم‌های موبایل بهینه کنید. مشاهده دوره آموزشی «آموزش ایجاد وبسایت PWA یا  Progressive Web Apps» در این مسیر به شما کمک می‌کند.
بیشتر از این گام‌ها

در گام‌های یادگیری بعدی شما به شدت نیاز خواهید داشت که بصورت حرفه‌ای روی جاوااسکریپت و فریمورک‌های آن کار کنید. به همین منظور پیشنهاد می‌کنم بعد از پشت سر گذاشتن قدم‌های ذکر شده سراغ گام‌های یادگیری «جاوااسکریپت»، «ری‌اکت» و «ویوجی‌اس» بروید.

آفرود چیست؟

آفرود “off-road” در لغت به معنای “خارج از جاده” است. خروج از جاده نتیجه اشتیاق برای رسیدن به مکان‌هایی است که وسایل نقلیه معمولی نمی‌توانند به آنها برسند. آفرود که امروزه در دسته ورزش‌های طبیعت‌گردی و موتوری قرار می‌گیرد، ابتدا به عنوان وسیله نقلیه‌ای برای محافظت از مرزها و مکان‌هایی که با وسایل نقلیه زمینی ارتشی قابل دسترسی نبودند، استفاده می‌شد. بعدها از وسایل نقلیه آفرود برای دسترسی به مکان‌های دور برای انجام ماموریت‌های مختلف شغلی استفاده شد. با گذشت زمان و ساخت وسایل نقلیه زمینی مورد استفاده برای ارتش و وسایل نقلیه کاری، تمایل به رفتن به مکان‌هایی که قابل بازدید نیستند با استفاده از آفرودها افزایش یافت. در حال حاضر آفرود تبدیل به یک ورزش سرگرمی‌شده و روز‌به‌روز نیز فراگیرتر می‌شود.

امروزه وقتی صحبت از آفرود می‌شود، می‌توان آن را عبور از موانع در طبیعت با وسایل نقلیه آفرود و مبارزه با طبیعت سخت تعریف کرد. آفرود با تمایل مردم به رقابت با یکدیگر متحد شده است. این ورزش هم به عنوان مسافرت به منظور طبیعت‌گردی و هم به عنوان مسابقه در نظر گرفته می‌شود.
استقبال از گردشگری-آفرود

آفرود و طبیعت‌گردی خارج از جاده مورد استقبال کسانی است که از خطوط مستقیم آسفالت خسته شده‌اند. دوستداران طبیعت و کسانی که عاشق شگفتی‌های کشف‌نشده هستند و کمپینگ در نقاط دور از دسترس طبیعت را ترجیح می‌دهند، می‌توانند طبیعت‌گردی آفرود را تجربه کنند. در واقع در آفرود می‌توان به نوعی طبیعت چالش برانگیز را لمس نمود و به مبارزه با سختی‌ها برخاست. مبارزه با طبیعت موضوع اصلی این اثر است، اما این مبارزه هرگز با دشمنی و آسیب‌رسانی انجام نمی‌شود و جنبه ای مثبت دارد. این مبارزه مثل این است که دو ورزشکار با هم دعوا کنند، اما هر دو در پایان مسابقه با یکدیگر دست دوستی بدهند. در یک سفر و گردشگری معمولی ممکن است تمام روز خود را صرف عبور از یک جاده پنجاه متری کنید، اما آفرود این است که حتی با داشتن بارها و بارها تجربه عاشق طبیعت شوید.

مسابقات آفرود نیز همچون گردشگری با آفرود بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است. تلاش برای غلبه بر موانع در اسرع وقت و در مسیرهای سنگین و دشوار تجربه یک مسابقه با آفرود محسوب می‌شود. آفرود ورزشی است که با مسابقات خود فرصت‌های لذت‌بخشی را برای عبور از موانعی که با وسایل نقلیه معمولی نمی‌توان بر آنها غلبه کرد، فراهم می‌کند. عبور از آب‌های عمیق، مسیرهای گل و لای و باتلاق، صخره‌نوردی، رمپ‌های شیب‌دار و فراز و فرودها می‌توانند تجربه مسابقه یا سفر با آفرود باشند.
الزامات و اقدامات ایمنی

مانند سایر ورزش‌های موتوری، اقدامات ایمنی در مسابقات آفرود بسیار مهم است. رول کیج که به آن قفس ایمنی می‌گوییم عامل مهمی‌ در ورزش‌هایی است که امکان دراز کشیدن به پهلو زیاد است. علاوه بر این، صندلی مسابقه، کپسول آتش نشانی ثابت، کمربند ایمنی و … از جمله اقدامات ایمنی مهم در سواری آفرود هستند.

صدها ورزش وجود دارند که هنوز توسط انسان‌ها انجام می‌شوند. نقطه مشترک همه آنها ایجاد رقابت شیرین و دستیابی به برخی چیزها بدون آسیب رساندن به یکدیگر است. هدف کلی ورزش این است که اطمینان حاصل شود که رقابت در هر دو طرف در چارچوب احترام و عشق احساس می‌شود. یک طرف برنده و طرف دیگر بازنده است اما هر دو طرف بدون اعتراض به نتیجه به ورزش احترام می‌گذارند. ورزش آفرود حاصل این رقابت شیرین است. در این رقابت شدید، گروهی که با طبیعت جنگ می‌کنند با یکدیگر شریک می‌شوند. در واقع، این وسیله نقلیه ما نیست که برنده می‌شود، بلکه رانندگی، تجربه و تسلط اعمال شده در این زمینه است. مهم نیست ماشین آفرود ما چقدر خوب است، بزرگترین فلسفه رقابت این است که با کنار هم قرار دادن تمام قطعات مقابل حریف خود پیروز شویم.

آفرود نیز همچون سایر فعالیت‌های ورزشی در چارچوب ضوابط خاصی انجام می‌شود. با این حال می‌توانید این ورزش را با گروه‌های دوستانه خود در آخر هفته نیز انجام دهید. هدف اصلی آفرود عبور از آب‌های عمیق، گل و لای‌های سنگین، باتلاق‌ها و دشواری‌های مشابه و ارائه تصاویری دلنشین است.
آفرود و گردشگری در انواع مکان‌های طبیعی

فرقی نمی‌کند که قصد کمپینگ در کویر را داشته باشید یا به مناطق کوهستانی بروید و یا از مسیرهای آبی و خاکی عبور کنید. در هر حال با آفرود هیجان یک سفر به یادماندنی را تجربه خواهید نمود.

برای داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش گروه تولیدی مجیکمپ با ارائه وسایل ضروری و ایمنی شما را در این مسیر یاری می‌رساند. به امید آنکه سفری بدون خطر و خاطره‌انگیز برای شما فراهم آورد.

منبع : تعریف آفرود

لوازمی که در کمپینگ کوهنوری نیاز به آن پیدا میکند

کمپینگ “Camping” یکی از فعالیت‌های حوزه طبیعت‌گردی در فضای باز است که اغلب توسط کسانی که دوست دارند از شهر دور شوند و زمانی را در طبیعت بگذرانند ترجیح داده می‌شود. لوازم و وسایلی وجود دارند که اقامت در شرایط طبیعی را آسان کرده و فضایی راحت در طبیعت ایجاد می‌کنند. لوازم ضروری کمپینگ با توجه به تعداد افراد، مدت زمان، شرایط فصلی و جایی که می‌خواهید بروید متفاوت است. با وسایل مناسب می‌توانید زمانی را که در طبیعت می‌گذرانید به زمانی دلپذیر، ایمن و راحت تبدیل کنید.

چراغ‌قوه، قمقمه‌ای که نوشیدنی‌ها را می‌تواند سرد یا گرم نگه دارد و کیسه‌های مواد غذایی محافظت شده از جمله لوازم ضروری کمپینگ هستند. شما همچنین می‌توانید یک کیت کمک‌های اولیه را هنگام آماده شدن برای فعالیت‌های گردشگری خود در کوله‌پشتی‌تان قرار دهید. جعبه کمک‌های اولیه از جمله تجهیزات اصلی است که در مواقع اضطراری در طول سفر، باید در دسترس باشد. وسایل کمپینگ در انواع مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال قمقمه که یکی از ساده‌ترین وسیله‌های آفرود محسوب می‌شود خود دارای انواع مختلف با عملکردهای متفاوتی است. باید در مورد تهیه و خرید هریک از این وسیله‌ها نهایت دقت را داشت.
معیار انتخاب لوازم ضروری کمپینگ

در انتخاب لوازم ضروری کمپینگ با در نظر گرفتن چند معیار اساسی، می‌توانید محصولات مناسب خود را تعیین کنید. به عنوان مثال در انتخاب قمقمه اول از همه به حجم داخلی قمقمه توجه می‌شود. ابعاد متریالی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به تعداد افرادی که قرار است از آن استفاده کنند تعیین می‌شود. قمقمه‌های تک نفره، ۳ نفره، ۴ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره می‌توانند برای این منظور انتخاب شوند.

انتخاب چادر مناسب

چادر کمپینگ انتخابی شما باید دارای اندازه کافی و متناسب با نیازهایتان باشد. وقتی چادر کمپینگ خود را به درستی انتخاب کنید، هم می‌توانید وسایل خود را به راحتی در آن جای دهید و هم فضایی با اندازه کارآمد و کافی برای اقامت داشته باشید. معیار دیگری که هنگام انتخاب از بین گزینه‌های مختلف باید در نظر بگیرید این است که چادر منتخب شما مطابق با فصلی که قصد دارید در آن کمپ بزنید طراحی شده باشد. انواع چادر مخصوص سفر و گردشگری با توجه به ویژگی‌های عملکردی خود دارای گزینه‌هایی مانند چادرهای ۳ فصل، ۴ فصل و ۵ فصل هستند. این تمایزات نشان دهنده تناسب چادر با شرایط آب و هوایی مناطق مختلفی است که کمپینگ در آن برنامه ریزی شده است. در حالی که چادرهای مدل ۳ فصل برای استفاده در فصل تابستان کافی هستند، محصولات ۴ فصل و ۵ فصل یک سرپناه امن برای کمپینگ‌های تابستانی و زمستانی ایجاد می‌کنند. با استفاده از خدمات ما می‌توانید با بررسی قیمت تجهیزات کمپینگ در انواع مختلف، محصول مورد نظر خود را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

انواع تجهیزات کمپینگ برای رفع نیازهای شما در طول سفر

از جمله لوازم ضروری کمپینگ، مواد غذایی کمپینگ به شما این امکان را می‌دهند که همزمان با طبیعت‌گردی بتوانید غذا بپزید. تجهیزات اصلی کمپینگ که برای این منظور می‌توانید استفاده کنید شامل اجاق گاز است. همچنین پوست‌کن و قمقمه نیز می‌توانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند. وسایل نقلیه مختلفی وجود دارند که می‌توانند آسایش شما را در حین گذراندن وقت در طبیعت از طریق نیروی برق خودرو فراهم کنند. برخی از این وسایل نقلیه تجهیزاتی مانند بخاری، کولر، واحد شارژ، یخچال داخل خودرو و … هستند. این تجهیزات مطابق با منبع تغذیه ۱۲ ولت خودرو تولید می‌شوند.

قمقمه‌هایی که گرما یا سرما را حفظ می‌کنند می‌توانند در طول سفر راحتی شما را تامین کنند زیرا آنها به شما کمک می‌کنند تا آب، چای، قهوه یا نوشابه‌ها را در دمای ایده‌آل نگه دارید. یخچال‌های قابل حمل از جمله تجهیزات دیگری هستند که راحتی زیادی در پیک‌نیک و آفرود فراهم می‌کنند. یکی دیگر از محصولاتی که می‌توانید در زمانی که می‌خواهید غذای خود را سرد یا گرم نگه دارید و زمانی که در کمپینگ هستید از آن استفاده کنید، کیسه غذای محافظت شده است. این کیسه‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا مواد غذایی خود را در شرایطی بهداشتی نگهداری کنید، بلکه عملکرد عایق بالایی را در یک بازه زمانی مشخص با توجه به ویژگی محصول انتخاب شده از خود نشان می‌دهند. این شیوه یکی از روش‌های موثر برای دست نخورده نگه داشتن غذا یا محافظت از نوشیدنی‌ها در برابر گرمای سوزان به خصوص در تابستان است.

توصیه دیگر ما در مورد تهیه تجهیزات کمپینگ لوازمی‌ هستند که سطح راحتی و بهداشت شما را در طول آفرود افزایش می‌دهند، مانند میز و صندلی. صندلی و میزهای مخصوص طبیعت‌گردی از جمله لوازمی‌ هستند که در اولویت و ترجیحات بسیاری از مشتریان قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود انواع مدل‌های آنها را خریداری کنید.

برای تهیه وسایل این وسایل ضروری برای کمپینگ خود گروه تولیدی مجیکمپ آماده خدمت‌رسانی به شما دوستان سفردوست و طبیعت‌گرد است با مراجعه به فروشگاه ما می‌توانید این وسایل را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنید و از سفرهای خود لذت ببرید.


یادگیری لاراول با راکت

 لاراول پر استفاده‌ترین فریمورک زبان برنامه نویسی PHP بوده و در سال‌های اخیر توسط شرکت‌ها و استارتاپ‌های بسیار زیادی مورد استفاده قرار گرفته است. یادگیری لاراول به شما کمک می‌کند با سرعت بسیار زیادی وبسایت مورد نظرتان را توسعه دهید.

 مسیر یادگیری برنامه نویسی چیه؟

بخش «مسیر یادگیری» در تلاش است تا از پیچیدگی فرایند آموزشی کاسته و مسیر روشنی را برای طی کردن دوره‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهد. هر کدام از مسیرهای یادگیری، از نقطه صفر شروع شده و شما را تا پیشرفته شدن همراهی می‌کند. پیش رفتن با هر قدم از این مسیر می‌تواند دید بسیار خوبی به شما از فرایند آموزشی و میزان پیشرفت خودتان را ارائه دهد.


توضیحات مسیر یادگیری آموزش لاراول

دانستن یک فریمورک همه کاره یکی از الزامات تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای Back-End است. نسبت به اینکه چه زبان برنامه‌نویسی را انتخاب می‌کنید، فریمورک‌های متعددی وجود دارد که انتخاب هر کدام از آن‌ها مستلزم مطالعه و آگاهی نسبت به آن است. برای هر زبان برنامه‌نویسی همواره یک فریمورک محبوب وجود دارد که اغلب برنامه‌نویسان آن از زبان، از آن استفاده می‌کنند. برای مثال لاراول که موضوع آموزشی ماست محبوب‌ترین فریمورک مربوط به زبان برنامه‌نویسی PHP است.

اما چرا به یک فریمورک نیاز داریم؟

دوباره چرخ را اختراع نکنید

همه چیز به یک ضرب‌المثل بسیار پر معنا برمی‌گردد: «دوباره چرخ را اختراع نکنید». زمانی که شما ابزارهای مورد نیاز را در اختیار دارید چه نیازی‌ست که آن‌ها را از ابتدا اختراع کنید. استفاده از یک فریمورک دقیقا شما را از مرتکب شدن به این اشتباه دور نگه می‌دارد.

سرعت توسعه بیشتر

کدنویسی از صفر کار سخت و طاقت فرسایی‌ست، اگر یک مدت زمان محدود برای توسعه اپلیکیشن نیز داشته باشید بسیار اهمیت پیدا خواهد کرد که شما در زمان کوتاهی بتوانید محصول خود را ارائه دهید. فریمورک در این زمینه به کمک شما خواهد آمد.

ساختار استاندارد

فریمورکی مانند لاراول از کدبیس بسیار محکم و استانداردی برخوردار است، شانس شما نیز برای اینکه بتوانید وب اپلیکیشن مستقلی را با این میزان از امنیت ایجاد کنید بسیار کم است. به همین دلیل بسیاری از اوقات بهتر است بجای تکیه کردن بر توانایی‌های خود بر توانایی‌های جمعی (لاراول را یک تیم از برنامه‌نویسان عالی مدیریت می‌کنند) تکیه کرده و به آن‌ها اعتماد کنید.

کار تیمی بهتر

استفاده از یک فریمورک به معنای استفاده از توابع، کلاس‌ها و دستوراتی است که در میان توسعه‌دهندگان بسیار زیادی شناخته شده است. به همین جهت کار تیمی با استفاده کردن از فریمورک آسان است. اما اگر شما یک کد بیس را ایجاد کرده و در آن توابعی ناشناخته را توسعه دهید برای هم تیمی‌های‌تان کار کردن سخت می‌شود چرا که هر بار نیاز دارید که به آن‌ها همه چیز را توضیح دهید.

قدم‌های آموزش یادگیری Laravel

حال که قصد ورود به دنیای فریمورک لاراول را گرفته‌اید باید یک نکته مهم را به شما بگویم و آن اینکه شما قرار است با تکنولوژی‌ بسیار قدرتمند همراه با اکوسیستم بزرگی آشنا شوید. به همین دلیل نیاز است که صبر و حوصله به خرج داده و متفکرانه در رابطه با این موارد فکر کنید. سعی نکنید میانبر بزنید و از شاخه‌ای به شاخه دیگر بروید. اما از آنجایی که ممکن است روش‌های متفاوتی برای رسیدن به دانش لازم وجود داشته باشد چه کاری باید انجام دهید؟ ما در مجموعه وبسایت راکت قصد داریم بصورت قدم به قدم این فرایند را با شما طی بکنیم. به همین دلیل شما را از دیدن و استفاده کردن از روش‌های دیگر بی نیاز ساخته‌ایم. بنابراین به قدم‌های گفته شده در پاراگراف‌های پایین‌تر توجه داشته و سعی کنید بنا به اصول گفته شده حرکت کنید.

پیش‌نیاز

از آنجایی که لاراول یک فریمورک مبتنی بر PHP است شما ابتدای کار نیاز دارید که به خوبی با PHP آشنایی داشته باشید. به همین دلیل اگر با این زبان فوق‌العاده آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنم در ابتدای کار به «گام‌های یادگیری PHP» مراجعه کنید.

قدم اول: آموزش Laravel

در اولین قدم از فرایند یادگیری لاراول، آموختن چهارچوب خود لاراول است. به همین جهت نیاز است که در قدم اول به خوبی با این فریمورک و ویژگی‌های آن آشنا شده و بتوانید ذهنیت یک توسعه‌دهنده لاراول را در خود ارتقا دهید. دوره رایگان آموزشی «آموزش Laravel» این کمک را به شما خواهد کرد.

قدم دوم: آشنایی با امکانات جدید لاراول ۷

لاراول درست مانند هر تکنولوژی دیگری از نسخه‌بندی‌های متفاوتی تشکیل شده است. در کنار یادگیری اصول اولیه لاراول شما باید سعی کنید همواره خودتان را با نسخه‌های جدید سازگار کرده و با ویژگی‌های جدید آن آشنا شوید. دوره آموزشی «آشنایی با امکانات جدید لاراول ۷» در این فرایند شما را یاری خواهد کرد.

قدم سوم: آشنایی با امکانات جدید لاراول ۸

بعد از انتشار نسخه ۷، توسعه‌دهندگان لاراول به این نتیجه رسیدند که امکانات جدید بسیاری را باید به لاراول اضافه کنند. این امکانات جدید را نمی‌توانستند به لاراول نسخه ۷ اضافه کنند چرا که مدت زمانی از ارائه نسخه ۷ می‌گذشت. به همین دلیل امکانات جدید را در نسخه ۸ لاراول اضافه کردند. در دوره آموزشی «آشنایی با امکانات جدید لاراول ۸» شما با این امکانات جدید آشنا خواهید شد.

قدم چهارم: آموزش پروژه محور لاراول

هیچ چیز بهتر از یک آموزش پروژه محور برای یادگیری یک تکنولوژی در دنیای واقعی نیست. در قدم چهارم ما دقیقا قصد داریم به چنین قصدی دست پیدا کنیم. در دوره آموزشی «آموزش پروژه محور لاراول» موضوعاتی را یاد خواهید گرفت که در دنیای واقعی پروژه‌ها نیاز بسیار زیادی به آن‌ها وجود دارد. برای مثال بحث امنیت وبسایت، ایجاد سیستم احراز هویت دو گانه، امکانات مربوط به بررسی دسترسی‌ها و... مواردی هستند که اگر در یک ساختار پروژه محور آن‌ها را یاد بگیرید می‌تواند بسیار به شما کمک کند.

قدم پنجم: ساخت یک وبسایت آموزشی (فروشگاهی) با لاراول

باز هم یک پروژه دیگر اما بصورت کامل‌تر و هدف‌دارتر. در قدم پنجم قصد داریم یک وبسایت آموزشی با محوریت فروشگاه را ایجاد کنیم. مطمئنا چالش‌های بسیار زیادی در راه داریم اما در دنیای برنامه‌نویسی هیچ چیز نمی‌تواند همواره یک چالش بماند. ما در دوره آموزشی «ساخت یک وبسایت آموزشی (فروشگاهی) با لاراول» این موضوع را اثبات خواهیم کرد.

قدم ششم: آموزش Livewire

کار کردن با Back-End لذت‌بخش است اما برای یک توسعه‌دهنده بک-اند چیزی که عذاب آور است توسعه لایه فرانت-اند است. البته در شکل استاندارد هر دو این کارها را یک نفر انجام نمی‌دهد اما زمانی که فرد به تنهایی مجبور به انجام آن‌ها شود راه چاره چیست؟ استفاده کردن از یک فریمورک همه فن حریف. Livewire فریمورک کاملی‌ست که می‌تواند با استفاده کردن از کتابخانه‌ها و ویژگی‌های متفاوت در کنار لاراول به شما قدرت توسعه یک اپلیکیشن یکپارچه را بدهد. در دوره آموزشی «آموزش Livewire» ما دقیقا قصد یاد دادن چنین چیزی را به شما داریم.

قدم هفتم: ساخت Restful Api با Laravel و Lumen

درک درست پیدا کردن از چیستی API بسیار ضروری و مهم است. تمام اپلیکیشن‌های مدرن امروزی از API استفاده می‌کنند. حال ما در دوره آموزشی «ساخت Restful Api با Laravel و Lumen» قصد داریم شما را با فرایند ساخت یک API مستقل آشنا کنیم. قدم هفتم در این آموزش بسیار قدم مهمی‌ست بنابراین آن را نباید نادیده بگیرید.

قدم هشتم: ساخت Api با Laravel و GraphQL

در قدم هفتم یک روش برای ساخت REST API را مورد بررسی قرار دادیم اما در قدم هشتم می‌خواهیم با دنیای جدیدی از APIها آشنا شویم و آن GraphQL است. GraphQL تکنیک نسبتا جدیدی برای ایجاد و مدیریت APIهاست. «ساخت Api با Laravel و GraphQL» دوره آموزشی خواهد بود که به شما در فرایندی یادگیری این موضوع کمک می‌کند.

قدم نهم‌: آموزش پکیج نویسی لاراول

مطمئنا اگر تمام قدم‌ها را به خوبی پیش آمده باشید می‌دانید که سیستم پکیج‌های لاراول به چه شکلی کار می‌کند. حال ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که برای انجام دادن هر کاری بخصوص کارهایی که نیاز به شخصی‌سازی بسیار زیاد دارند استفاده از پکیج‌ها کار مناسبی نباشد. خب در این مواقع باید چه کاری انجام دهیم. نظرتان در رابطه با اینکه پکیج خودتان را از ابتدا ایجاد کنید چیست؟ دوره آموزشی «آموزش پکیج‌نویسی لاراول» به شما دقیقا این کمک را می‌کند.

مزیت های طبیعت گردی برای مردم عادی

طبیعت‌گردی و یکی شدن با طبیعت فواید متنوعی برای ذهن، جسم و روح هر فرد به همراه دارد. سفر به طبیعت همان چیزی است که شما نیاز دارید تا از زندگی شلوغ شهری جدا شوید، انرژی خود را بازیابی کنید و احساس بهتری داشته باشید. اگر احساس خستگی و استرس می‌کنید، گذران تعطیلات در طبیعت می‌تواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید.
سفر به طبیعت این فرصت را به شما می‌دهد که باتری خود را دوباره شارژ کنید

بیشتر اوقات مردم فقط برای دور شدن از زندگی پرمشغله خود و قطع ارتباط از روال روزانه به طبیعت‌گردی می‌پردازند. این به ویژه زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل عوامل مختلف، از کار گرفته تا مشکلات مربوط به روابط با اطرافیان، احساس خستگی و استرس می‌کنید. در این موارد، سفر به طبیعت  واقعا می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید و باتری خود را دوباره شارژ کنید.

گذراندن زمان در سکوت و رایحه‌های طبیعت می‌تواند ذهن را آرام کند و طرز تفکر منطقی را دوباره فعال کند. برای بالا رفتن از بلندترین قله‌های یک کوه، لازم نیست یک ورزشکار حرفه‌ای یا یک ماجراجو باشید. فقط می‌توانید در جنگل قدم بزنید تا نفس بکشید و در طبیعت غوطه‌ور شوید. در کشور زیبای ما اقامتگاه‌های متعددی وجود دارند که با فضای سبز احاطه شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند تا هماهنگی کاملی با طبیعت پیدا کنید. احساس شادابی و سرزندگی پس از سفر به طبیعت، حتی زمانی که به شهر بازگشته و روال معمول زندگی خود را از سر می‌گیرید، ادامه می‌یابد. این افزایش انرژی شما احتمالا تا چند هفته یا حتی چند ماه پس از بازگشت نیز ادامه خواهد داشت. به همین دلیل، آفرود، کمپینگ و طبیعت‌گردی، به ویژه برای کسانی که احساس خستگی و استرس دارند، ضروری است.
سفر و گردشگری در طبیعت دامنه توجه شما را افزایش می‌دهد

نورهای روشن شهر و همچنین زندگی شلوغ شهری اغلب باعث ترس می‌شود. در عین حال، افراد تحت تأثیر محرک‌ها و چیزهای زیادی که توجه آنها را جلب می‌کند، تمرکزشان را بیشتر از دست می‌دهند. اما در این مورد نیز جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، باز هم سفر به طبیعت می‌تواند فواید قابل توجه خود را به شما نشان دهد.

کمپینگ و حضور در طبیعت باعث افزایش توجه و تمرکز ما می‌شود و این مزیت تنها شامل بزرگسالان نیست و کودکان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهند کودکانی که طبیعت‌گردی می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که بیشتر از فناوری استفاده می‌کنند، می‌توانند بیشتر روی یک موضوع خاص تمرکز کنند. بنابراین، اگرچه فناوری‌های جدید مزایایی به همراه دارند، اما مهم است که مدتی را در طبیعت و فضای سبز بگذرانیم و زیبایی‌های طبیعت را بیشتر بشناسیم.
سفر به طبیعت می‌تواند خلاقیت شما را تقویت کند

چیزی در مورد طبیعت وجود دارد که بسیار الهام‌بخش است. نویسندگانی هستند که روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها از عمر خود را در دل طبیعت می‌گذرانند، زیرا نوشتن در سکون طبیعت آسان‌تر می‌شود. به طور مشابه، شاعران و آهنگسازان نیز اغلب به دنبال الهام گرفتن از طبیعت برای نوشتن شعر یا ساختن آهنگ بعدی خود هستند. اغلب اوقات، آنها آنچه را که به دنبال آن هستند در میانه یک سفر طبیعت‌گردی می‌یابند، چه از طریق پیاده‌روی در یک مسیر، کمپینگ در فضای باز، یا حتی از طریق پیاده‌روی در ساحل.

نقاشان نیز از طبیعت‌گردی و زیبایی طبیعت لذت می‌برند تا انگیزه و موضوعی برای نقاشی‌ها و طراحی‌های خود بیابند. آنها بیشتر ترجیح می‌دهند شاهکارهای خود را در فضای باز خلق کنند. بنابراین می‌توان گفت که طبیعت خود منبع الهام است که می‌تواند خلاقیت فرد را تحریک کند.
سفر به طبیعت شما را شگفت‌زده می‌کند

اگر فکر می‌کنید که چگونه طبیعت می‌تواند شما را شگفت‌زده کند، دریایی از ابرها را از قله کوه یا غروب باشکوه خورشید در ساحل را تماشا کنید. عظمت طبیعت ممکن است ترسناک باشد، اما حضور چیزی بزرگتر از ما، قدرتمندتر و شگفت‌انگیزتر از هر چیز دیگری را به خوبی نوید می‌دهد. حتی مطالعه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد چگونه شگفت‌زده شدن در طبیعت به ما کمک می‌کند تا صبورتر باشیم و از زندگی خود رضایت بیشتری داشته باشیم. علاوه بر این، مناظر باشکوه و خیره‌کننده‌ای که طبیعت به ما ارائه می‌دهد، می‌توانند برای تولید محتوا در اکانت اینستاگرام شما نیز مفید باشند!

برای سفر در طبیعت و طبیعت‌گردی می‌توانید از فروشگاه مجیکمپ دیدن کنید و وسایل لازم و ضروری برای طبیعت‌گردی را از گروه تولیدی مجیکمپ تهیه کنید و با آسودگی خاطر سفر کنید. ما به خود می‌بالیم که می‌توانیم در این تجربه‌های ناب کنار شما باشیم.

منبع : طبیعت گردی و مزایای آن