با آموزش ایمیل مارکتینگ درخدمت شما هستم و به جلسه چهارم از این آموزش رسیدیم. در جلسه قبل، در مورد عوامل مؤثر بر افزایش Open Rate ، نرخ بازگشایی توسط مشترکین و تست A/B صحبت کردم. این جلسه در مورد CTR یا نرخ کلیک و عوامل مؤثر بر افزایش آن است . درادامه همراه باشید.
ادامه را اینجا بخوانید : بهبود محتوای ایمیل
باتوجه به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و اهمیت هرچه بیشتر ویدیو در دنیای مجازی امروز، در این اینفوگرافیک سعی دارم به حقیقت هایی درباره ویدیو مارکتینگ اشاره کنم که به آنها کمتر توجه میشود یا بهتر بگویم اصلا توجه نمی شود ! در ادامه همراه با آی تی من باشید.
ادامه را اینجا بخوان : اینفوگرافیک ویدیو مارکتینگ
قابلیت در دسترس بودن طراحی سایت
ها چیست؟ ما قوانین موجود در این زمینه را به شما توضیح می دهیم و توصیه
ها و منابع ممتازی را به اشتراک می گذاریم. در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.
قابلیت
در دسترس بودن به موردی باز می گردد که تجربه کاربری عالی یک وب سایت برای
همه اشخاص تا جایی که امکان دارد در دسترس باشد. اغلب اوقات، زمانی که
درباره قابل در دسترس بودن وب سایت ها صحبت می شود، ما توضیح می دهیم که
چگونه مردم حتی با داشتن ناتوانایی هایی می توانند از این وب سایت ها
استفاده نمایند.
یکی از موارد رایجی که در این زمینه وجود دارد، صفحه
نمایش گویا می باشد. یک صفحه نمایش گویا، همان طور که از نامش پیدا می
باشد، یک تکنولوژی کمکی است که متن ها و محتواهای موجود در صفحه نمایش و یا
وب سایت ها را برای افرادی که از کامپیوتر استفاده می کنند، می خواند، حال
برای ناشنوایان به صورت خط بریل و برای نابینایان به صورت گفتاری انجام می
شود.
صفحه نمایش های گویا معمولا توسط کاربرانی مورد استفاده قرار می
گیرد که یا نابینا می باشند و یا در بینایی خود مشکل دارند، اما این مورد
برای اشخاصی که در یادگیری اختلالاتی دارند و یا افرادی که ترجیح می دهند
تا به محتواها به صورت صوتی گوش بدهند نیز ارزشمند می باشد.
این موضوع
بسیار شبیه قابل دسترس بودن یک ساختمان حتی برای افراد ویلچر نشین می باشد،
قابلیت در دسترس بودن یک وب سایت باید برای افرادی که ناتوانایی هایی
دارند نیز امکان پذیر باشد.
دقت و تمرکز کردن روی قابلیت در دسترس بودن
یک وب سایت برای برطرف نمودن یکی سری از نیازهای کاربران می تواند برای
دیگر افراد نیز مفید و سودمند باشد. زمانی که وب سایت های مان را طراحی می
کنیم تا برای هر کسی قابل استفاده باشد، حتی کسانی که نیازهای مشخصی دارند،
ما آن را طراحی جامع می نامیم.
زمانی که ما به چگونگی مفید و موثر
ساختن وب سایت مان برای انواع نیاز های کاربران نگاه می اندازیم، باید روی 5
گزینه عمده و اصلی تمرکز نماییم: اخلال در بینایی، اخلال در شنوایی، اخلال
در شناخت و درک، اخلال در حرکت و اخلال در اجرای عملیات و تعاملات در وب
سایت.
قابلیت در دسترس بودن وب سایت برای نابینایان: باید همه چیز را در طراحی وب سایت خود برای استفاده این افراد ساده بسازید.
این که طراحی سایت خود
را برای دیدن و مشاهده نمودن آسان سازیم، باعث می شود تا افرادی که در
بینایی خود مشکل دارند و یا کورنگی دارند (نمی توانند رنگ ها را از هم
تشخیص دهند) و یا حتی کسانی که سعی دارند تا از گوشی های همراه شان در نور
آفتاب استفاده کنند، بتوانند به راحتی از این وب سایت استفاده نمایند.
صفحه
نمایش های گویا برای افرادی ارزشمند می باشند که نمی توانند به طور کلی
صفحه نمایش را مشاهده کنند. از این رو برای اینکه وب سایت ها را برای این
افراد قابل دسترس سازیم، باید سعی کنیم تا عوامل HTML را در وب سایت قرار
دهیم تا به خوبی محتواها را توضیح دهد.
ما می توانیم میزان تعاملات در
وب سایت ها را توسط افزایش استفاده از لینک ها و دکمه ها توسط کاربران،
مهیا سازیم. این مورد در ارتباط با کاربران ناتوان به این معنا می باشد تا
شرایطی را در وب سایت فراهم کنیم که نیاز آن ها با کار کردن با ماوس کاهش
یابد.
ساخت فرم ها با فیلد های متنی کم تر می تواند نیاز به تایپ کردن
کاربران را کاهش دهد. بهتر است چک باکس هایی را برای آن ها مهیا سازیم که
با یک حرکت بتوانند تعاملاتی را در وب سایت انجام دهند و از این رو
اطلاعاتی را بدون نیاز به تایپ کردن بسیار زیاد از وب سایت به دست آورند.
این
ملاحظات می تواند برای شخصی که سعی دارد تا به زحمت با صفحه نمایش لمسی
کار کند، بسیار مفید باشد. با استفاده از این موارد نیازی نیست تا آن ها
روی درستی کار با ماوس و یا صفحه نمایش لمسی تمرکز نمایند.
دیگر راه
ارزشمند برای بهبود تعاملات یک وب سایت این می باشد که جستجویابی توسط
کیبورد را برای کاربران ممکن سازیم، زیرا خیلی از مردم از صفحه نمایش های
گویا استفاده می کنند و برای تعامل یافتن با صفحات وب، سعی در استفاده از
کیبورد دارند.
ملاحضه کردن اینکه چگونه یک شخص می تواند بدون اینکه
اشاره گر ماوس را به صورت شناور روی عواملی قرار دهد تا کاربرد های آن ها
در یابد، می تواند برای افرادی که از جایگزین هایی برای ماوس مانند ردیاب
شنوایی، ردیاب بینایی و یا ماوسی که با "پا" کار می کند، بسیار مفید و
سودمند به نظر آید.
قابل دسترس ساختن وب سایت برای افرادی که در شناخت و درک مشکل دارند: سایت خود را برای درک کردن این افراد ساده طراحی کنید.
راه را برای کاربران در وب سایت خود باز کنید تا آن چه که می خواهند را به سادگی به دست آورند.
محتواها
و رابط کاربری تان را برای درک شدن ساده بسازید، این امر برای افرادی که
در یادگیری مشکل دارند، بسیار مفید می باشد. اطمینان یافتن از این که
محتواهای متنی شفاف و واضح می باشند، برای افرادی که خواندن متن ها را در
وب سایت دشوار و وقت گیر می دانند، بسیار عالی و ارزشمند نمایان می شود.
استفاده
از زبان صریح و روشن می تواند به افرادی کمک کند که زبان مادری متفاوتی
دارند و ممکن است اصطلاحات و عبارت های تخصصی را درک ننمایند. حتی اگر یک
شخص در یک موقعیت مهم و ضروری وجود داشته باشد و نیاز دارد تا به سرعت
اطلاعاتی را به دست آورد، استفاده از تیترها و لیست ها می تواند کار را
برای آن ها ساده سازد و متن های مورد نظر شان را در اختیار آن ها قرار دهد.
بهتر
است در تمامی طراحی وب سایت ها به این امر دقت شود، زیرا نه تنها برای
افرادی که در درک و فهم مطالب مشکل دارند بلکه برای افرادی که می خواهند در
کوتاه ترین زمان، اطلاعاتی را به دست آورده و مشکل خود را حل کنند، بسیار
کاربردی است و هر چه یک وب سایت کاربردی تر باشد، امکان استفاده از آن توسط
کاربران نیز افزایش پیدا خواهد کرد. لازم به ذکر است وجود این لیست ها و
تیتر ها و استفاده از زبان ساده برای مطالب وب سایت باعث افزایش سئو و
بهینه سازی سایت می شود.
طراحی سایت برای افرادی که دارای تشنج و لرزش هایی در بدن خود می باشند و یا از نظر حرکت بدنی با مشکل مواجه می باشند.
ما می توانیم به وسیله دوری کردن از محتواهای فلاشی و چشمک زن، احتمال تشنج در کاربران ناتوان خود را کاهش دهیم.
اخلال
در حرکت می تواند اندکی نسبت به مورد های قبلی پیچیده تر باشد. از جایی که
انیمیشن ها و اسکرول ها موازی در طراحی وب سایت ها بسیار محبوب شده اند،
خیلی ساده است تا افرادی که در حرکات بدنی خود اخلال دارند در مواجه با این
موارد دچار لرزش و تشنج شوند. همیشه بهترین راه این است که کنترل بازدید
یک وب سایت را به دست کاربران بدهیم تا چگونگی حرکات عوامل در طراحی سایت را
کنترل و اداره نمایند و به طور تصادفی با انیمیشن های متحرک و چشمک زن در
وب سایت رو به رو نشوند. باید توانایی غیر فعال کردن آن ها را به کاربران
خود ارائه دهید.
شروع کردن پروژه طراحی وب سایت با قابل دسترس ساختن آن ها
طراحی کامل و جامع وب سایت ها یک منبع سودمند برای دسترسی تمامی کاربران می باشد.
این
مثال های ساده تنها کوچک ترین مواردی بود که ما می توانیم به کمک آن ها،
قابلیت دسترسی وب سایت های مان را بهبود دهیم. همانند یادگیری درباره طراحی سایت ریسپانسیو و یا برنامه نویسی مدرن و پیشرفته وب سایت، قابلیت دسترسی وب نیز باعث می شود تا طراحی ها کامل و بهبود یافته شوند.
زمانی
که این موارد را در طراحی وب خود رعایت کنید باعث می شود تا همیشه بروز و
مدرن بمانید. سعی کنید تا قابلیت دسترسی را در مراحل اولیه پروژه طراحی وب
سایت خود در نظر بگیرید و سعی نمایید تا به تست و بررسی کردن آن بپردازید
تا از کاربردی بودن آن اطمینان یابید. مطمئن باشید با رعایت این موارد در
طراحی وب سایت خود، با موفقیت رو به رو خواهید شد
نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کنید .
دنیای مجازی امروز بسیار گسترده تر از دنیای حقیقی شده، به گونه ای که کسب وکار اینترنتی برای رقابت و دیده شدن هرچه بیشتر در این فضا با هم رقابت های نفس گیر دارند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی آنلاین اینترنتی و معرفی 7 تونل مهم برای گذر کسب وکار و دیده شدن آن را مرور کنیم. در ادامه همراه با سارین وب باشید.
به قول شخصیت مارک زاکربرگ در فیلم The Social Network:
ما
انسانها در غار زندگی میکردیم و بعد به روستاها رفتیم؛ شهرها را ساختیم و
به شهرها مهاجرت کردیم و الان میرویم تا در اینترنت زندگی کنیم!
بالاخره هر صاحب کسب و کاری کافیست تا بشنود که در یک جایی جمعیت زیاد است و برود و خودش را جلوی آنها به نمایش بگذارد!
بازاریابی اینترنتی،
بازاریابی آنلاین یا آنلاین مارکتینگ (Online Marketing)، یک روش
بازاریابیست که در آن، از ابزارها و رسانههای آنلاین استفاده میکنند.
تبلیغات بصری (Display Advertising)
با
این روش کم و بیش آشنا هستیم. در تبلیغات بصری، بنر یا عکسی با محتوای
تبلیغاتی شرکت شما، در وبلاگ یا وب سایت پربازدید (و ترجیحا مرتبط) دیگری،
به نمایش گذاشته میشود.این روش، میتواند به طرز مطلوبی سطح آگاهی مخاطب
را نسبت به شما، بالا ببرد.بسته به اهدافتان می توانید یا به طور کلی برند
خود را معرفی کنید و یا برای مثال برای کمپین نوروزیتان مخاطب جذب کنید.
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)
با
توجه به نامش، در این روش مخاطبان را با ایمیلهای تبلیغاتی، مورد هدف
قرار میدهید.برای اطلاعاتی مفیدتر به مقاله “ایمیل مارکتینگ چیست؟” نگاهی
بیندازید.
بازاریابی درون گرا (Inbound Marketing)
بازاریابی درون گرا بسیار کلیتر از مدل آنلاین آن است.
اما
در بازاریابی آنلاین، این روش این گونه عمل میکند که برای مثال شما با
رایگان در اختیار گذاشتن اطلاعات و مقالات علمی مرتبط با محصولات و یا
خدمات برند خودتان، مخاطبان خود را جذب می کنید.
بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
در
این بخش، مخاطب در حالی که دنبال راه حل مشکل خود در اینترنت میگردد، نام
برند شما را به عنوان اولین نتایج جست و جو میبیند.روش کار آن هم این طور
است که بودجهای را در نظر میگیرید و به گوگل میدهید، تعدادی عبارت
انتخاب میکنید و گوگل شما را در جست و جوی آن نتایج در رتبههای نخست نشان
میدهد، پس از آن به ازای هر کلیک، مبلغی را از شما کم میکند.
مبلغی
که به ازای هر کلیک میپردازید بنا به درجه سختی، میزان جست و جو و… متغیر
است.نکته جالب این که میتوانید تعیین کنید که در چه ساعت و روزی، از چه
موقعیتی (مثلا ایران، فرانسه، ونیز و… را میخواهید) کاربران بتوانند
وبسایت شما را در نتایج ببینند
بهینه سازی موتورهای جست و جو (SEO)
با سئو (SEO)، شما کلمه و عبارت مرتبط با کسب و کارتان را در نتایج جست و جوی موتورهای جست و جو مانند گوگل تا رتبههای اول بالا میآورید.
تفاوت این روش با قبلی این است که در سئو شما خودتان بالا میآیید و گوگل شما را یک شبه بالا نمیآورد!
به
ازای کلیکها دیگر لازم نیست پولی پرداخت کنید، منتها رساندن وبسایت شما
در کلمات کلیدی رقابتی مستلزم 2 تا 6 ماه زمان است و این روش نیازمند
نیروهای متخصص در این حوزه میباشد تا هم بتوانید به موقع نتیجه بگیرید و
هم بتوانید بر روی ماندگاری نتایج خود حساب کنید.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
همانطور
که از نام این بخش برمیآید، این روش (بازاریابی رسانه های اجتماعی) با
استفاده از شبکههای اجتماعی بزرگ به عنوان رسانه تبلیغاتی، نام برند شما
را در خاطر مخاطبان هک میکند (“بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟” را
ببینید).
بازاریابی زنجیرهای
در
این روش، شما به خرده فروشان اینترنتی، تبلیغاتچیهای آنلاین و یا طراحان
وبلاگ، بودجهای را اختصاص میدهید تا برای برند شما، مطلب بنویسند.
دلیل اهمیت بازاریابی اینترنتی
اینترنت
توانایی ارتباط با میلیونها انسان در جای جای دنیا را دارد. و میتواند
برای شما بازارهای هدفی تازه و جهانی تعریف کند. این روش نسبت به دیگر
روشها، کم هزینهتر و پربازدهتر میباشد.
اهمیت بازاریابی اینترنتی
نتیجه
بخش بودن بودجهای که به این روش اختصاص میدهید به راحتی با ابزارهای
تحلیلی دقیق قابل ارزیابی و تشخیص است.اما به یاد داشته باشید که در این
روش حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید.
به جلسه سوم ایمیل مارکتینگ خوش آمدید ! در جلسه قبل به روش های جمعآوری لیست ایمیل و شاخص های ایمیل مارکتینگ پرداختم. اگر از ایمیل مارکتینگ بهدرستی استفاده شود، روشی بسیار مؤثر و مقرون به صرفه است. در ادامه همراه با آی تی من باشید.
ادامه را اینجا بخون : نرخ بازگشایی در ایمیل مارکتینگ