اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

اخبار فناوری و مقالات مفید کسب و کار

در اینجا مهم ترین و مفید ترین مقالات حوزه فناوری و استارتاپ را می بینید

۲۹+۱ نکته جدید و مهم در ایمیل مارکتینگ

امروزه ایمیل مارکتینگ به یکی از تکنیک های مهم در بازاریابی آنلاین یا همان دیجیتال مارکتینگ تبدیل گشته است و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین برای موفقیت و گسترش سهم خود در بازار از این روش استفاده می‌کنند. در ادامه با آی تی من ، جلال ترابی همراه باشید.

ادامه را اینجا بخوانید : نکات مهم ایمیل مارکتینگ

چگونه مخاطب را به مشتری واقعی سایت تبدیل کنیم؟

در یک کلمه باید گفت که طراحی تجربه کاربری بسیار پیچیده می باشد چرا تبدیل یک کاربر یا مخاطب سایت به یک مشتری واقعی و وفادار برای کسب وکار ازطریق طراحی سایت ، بسیار پیچیده و سخت است. در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.


به طور کلی این مورد مجموعه ای از حرفه های مختلف مانند هنر، مهندسی، تحقیقات تجربی و مهارت های درونی هر فرد- که خود ترکیبی از مهارت های خلاقانه و فنی و تخصصی می باشد- را شامل می شود.


طراحان تجربه کاربری باید به تست کردن، طراحی کردن، ساختن، نوشتن و هر چیزی که مربوط به این موارد است و باعث رفع مشکل در پروژه می باشد، بپردازند.

چیزی که در این شغل بسیار اهمیت دارد این است که ساختن موارد ساده و واضح، بسیار کار سخت و دشواری می باشد.

علی رغم وجود پیچیدگی هایی که در طراحی تجربه کاربری در طراحی سایت وجود دارد، ما اغلب از یک معیار دیگری برای ارزیابی مزیت ها و اصول موجود در این زمینه استفاده می کنیم: میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی وب سایت ها. این مورد به درصد کاربرانی باز می گردد که همراه سایت شما می مانند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند، حال این هدف خرید کردن باشد یا دانلود یک اپلیکیشن و یا حتی ثبت نام در یک رویداد، فرقی ندارد.

بارها و بارها ما درباره این معیار تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی صحبت کرده ایم که چگونه می تواند باعث موفقیت یک  طراحی سایت شود. ما توسط این مورد بسیار مهم، یک پروسه و یا مسیر جستجو در وب سایت را به تجربه ای ختم می کنیم که بسیار لذت بخش است و هم برای سایت و هم برای مخاطبین منفعت های زیادی به همراه دارد.

خیلی از بازاریابان و طراحان وب سایت تمایل دارند تا آنالیزهای عمیق تر و بیشتری را روی میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان انجام دهند و مراحلی که کاربر برای مشتری واقعی وب سایت شدن باید طی کند را دقیق تر بررسی کنند. این مراحل کاربران را به یک استراتژی جدید می رساند: بهینه سازی تعاملات کوچک برای تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی سایت.


 این تعاملات کوچک برای تبدیل مخاطبان به مشتریان واقعی سایت به چه معنا است؟


تصور کنید که ساختمانی را می سازید. امنیت، پایداری و کیفیت کلی ساختاری که در حال به وجود آوردن آن می باشید بستگی به مصالحی دارد که استفاده می کنید. شما می توانید دیوارها، کف و سقف را آجر به آجر بسازید تا بتوانید یک ساختمان را سرپا نمایید. اما اگر در این میان از آجر ها و یا سایر مصالح ساختمانی ضعیفی استفاده کنید، قدمت ساختمانی خیلی به طول نمی انجامد.

این مثال می تواند تئوری که در پس این میکرو تعاملات تبدیل مخاطبین به مشتریان سایت وجود دارد را مشخص سازد. شما تنها در این پروسه باید روی قدم های تدریجی در جستجوی کاربران تمرکز کنید تا بتوانید یک طراحی مهیج، کاربردی، جذاب و دعوت کننده را به وجود آورید که تجربه کاربری بسیار عالی را نیز به آن ها ارائه می دهد.

این میزان تعاملات کوچک برای تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت به دو بخش تقسیم می شود: نقاط عطف موجود در پروسه جستجو در وب سایت و عملکرد های ثانویه.

نقاط عطف موجود در جستجوی کاربران به مراحلی باز می گردد که آن ها را مستقیم به هدف نهایی سایت می رساند:


customer1


این مورد معمولا در وب سایت های تجارت الکترونیک وجود دارد. در این جا تنها راه عملی شدن معیار تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت، خرید کردن از جانب کاربران می باشد.

عملکرد های ثانویه به طور مستقیم باعث نمی شوند تا کاربران به مشتریان سایت واقعی تبدیل شوند- آن ها عملکرد هایی را که می توانند به ترتیب و به تدریج باعث این امر شوند را برای کاربران توضیح می دهند. عملکردهای ثانویه به عنوان نشانه هایی عمل می کنند که واقعا یک کاربر به مشتری واقعی سایت تبدیل خواهد شد.

عملکرد های ثانویه می توانند به طور مثال اشتراک گذاری در رسانه ها اجتماعی که در وب سایت ها مشهود می باشد، در نظر گرفته شوند. نقاط عطف در جستجو کاربران را می توان مستقیم به میزان درآمد وب سایت ها نسبت داد. (به تصویر بالا توجه کنید).

هر دو این مورد توسط GOOGLE ANALYTIIC قابل بررسی و ارزیابی می باشند و می توانید با کمک نتایج به دست آمده از این آنالیز ها، تجربه کاربری با کیفیتی را به کاربران سایت خود ارائه دهید.

طراحان وب سایت باید تست ها مختلفی را پشت سر بگذارند تا از انتخاب صحیح مراحل و بخش هایی که در مسیر تبدیل کردن کاربران به مشتریان وب سایت وجود دارد و از کاربردی بدون آن ها اطمینان حاصل کنند.

شاید این میزان تبدیل کاربران به مشتریان اصلی بسیار مزیت داشته باشد، اما مضراتی را نیز به همراه دارد، بهینه سازی کردن سیستم تنها بر اساس آن ها می تواند نتایج گران بار و جبران ناپذیری را به وجود آورد.

 

مشکلی که در این زمینه وجود دارد

برخی شرکت ها تنها رو این عوامل تبدیل مخاطبان به مشتریان وب سایت تمرکز دارند که دقیقا نتیجه معکوسی را برای آن ها به دنبال دارد. اگر بیش از حد روی این موارد دقت شود، وب سایت و صاحبان آن ها به بیراهه می روند.

به مثالی که در این زمینه توسط کارشناس بازاریابی به نام CHRIS GOWARD آورده شده است، نگاه کنید که نشان دهنده شرکتی است که تصمیم دارد تا تست A/B را روی صفحه هوم سایت خود اجرا کند. بر اساس توجه به بهینه سازی میکرو تعاملاتی که باعث تبدیل کاربران به مشتریان وب سایت می شود، شرکت نقاط عطفی را در این مسیر مشخص می کند:

خیلی از پروسه ها تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت به این سادگی نمی باشند، اما این مورد برای هدف و منظور ما کافی است. طراحان سعی داشتند تا صفحه دانلود را به عنوان میکرو تعاملات تبدیل کاربران به مشتریان در نظر بگیرند. آن ها می خواستند تا صفحه دوم سایت را به گونه ای بسازند که کاربران ترغیب به بازدید صفحه دانلود شوند.

همان طور که از نتایج تست مشخص می باشد گروه C تمایل بیشتری داشتند تا از صفحه هوم سایت به صفحه دانلود بروند.

همان طور که این تست را ادامه می دهیم می بینیم که نتایج فرق کرده است. نتیجه تمامی این موارد این می باشد که میزان جذب کردن بازدیدکنندگان به صفحه دانلود از صفحه اصلی سایت بستگی به بهینه سازی میکرو تعاملات تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت دارد که در این گزارش گروه B می باشد.


بهترین معیار را بیابید


هیچ کدام از موارد گفته شده در این مقاله به این معنا نمی باشد که نباید روی میزان تبدیل مخاطبان به مشتریان سایت نظارت و کنترل داشته باشید. این را نیز همواره به یاد داشته باشید که زیاده روی روی این مورد نمی تواند اجرای وب سایت را ارتقاء دهد.

خیلی از طراحان تجربه کاربری پیشنهاد می کنند که روی تعاملات ساده ای برای تبدیل کاربران به مشتریان تمرکز داشته باشد و بیشتر روی بهینه سازی معیارهای بلند مدت تمرکز کنید- مانند اشتراک نامه ها که بیشتر از X هفته قدمت خواهند داشت.

در این جا هیچ جواب صحیح و فرمول همیشگی وجود ندارد که به شما بگوید که با چه معیاری باید وب سایت تان را بهینه سازی کنید.

از جایی که بسیار تاکید می شود تا روی داده های حاصل از آنالیزهای تعاملات تبدیل کاربران به مشتریان سایت نظارت و کنترل شود، به یاد داشته باشید که اهداف بلند تر و والاتری در ذهن خود بپرورانید تا بتوانید طراحی تجربه کاربری را در سایت خود به وجود آورید که سایت را ارتقاء می دهد و می تواند به نفع کاربران و تجارت موجود در وب سایت باشد.

الکامپ ۹۷ : در الکامپ امسال چه گذشت + گزارش تصویری

الکامپ امسال هم به پایان رسید و از این نمایشگاه پرشور و هیجان، تنها خاطرات و هیجانات آن به یادگار می ماند. در آخرین گزارش از الکامپ ۹۷ ، به مهم ترین اخبار و اتفاقات این نمایشگاه می پردازم و در آخر عکس های نمایشگاه را باهم مرور میکنیم. در ادامه همراه با آی تی من ، جلال ترابی باشید.


گزارش را اینجا بخوانید: پوشش خبری

تست در طراحی سایت چگونه انجام میشود؟

در این مقاله قصد داریم تا تست تجربه کاربری آنلاین را به سادگی در پروژه طراحی سایت خود اجرا نمایید. در ادامه همراه با طراحی سایت باشید.

هیچ گاه آسان نمی باشد که تجربه کاربری آنلاین را مهیج و خارق العاده بسازیم. تحقیقات و اجرای تست تجربه کاربری یک علم و دانش و یا به عبارت دیگر تابع یک سری قوانین و اصول نمی باشد. برخی از روش ها برای برخی شرکت ها کارساز می باشند و این درحالی است که در برخی شرایط تنها یک راه حل وجود داد که باید به کار برد.

از این رو چگونه باید تست و تحقیقات تجربه کاربری را در پروژه طراحی سایت خود اجرا نمایید؟ ما از 7 متخصص طراحی وب سایت سوال نمودیم که چگونه باید این کار را انجام داد. مواردی که آن ها در این مقاله بیان می کنند را گوش فرا دهید و دریابید که کدام مورد مناسب شما و شرایط پروژه طراحی سایت شما می باشد و آن را امتحان کرده تا از کاربردی بودن آن اطمینان حاصل نمایید. اجازه ندهید تا کسی به شما بگوید که اشتباه می کنید و مسیر نادرستی را در پیش گرفته اید.


با هدف در این مسیر پیش روید


ERIKA HALL در این زمینه اظهار می دارد: "ما تمامی پروژه های طراحی سایت و دیگر پروژه های تجاری مشتریان مان را با هدف شروع کرده ایم. این امر به ما امکان می دهد تا سوالاتی که باید در تحقیقات کاربری از کاربران وب سایت بپرسیم را مشخص نماییم و روی آن موارد زمان و تلاش مان را متمرکز نماییم. سپس تا جایی که می شود با هم گروهی های مان همکاری می کنیم تا هر کس بتواند به نحو احسن هر گوشه از پروژه را به دست بگیرید و بهترین نتایج را به وجود آورد.


خیلی ساده است تا روی ابزارها و روش های بخصوصی تمرکز نماییم و فراموش کنیم که اصلا چرا تحقیقات کاربری را انجام می دهیم. زمانی که همیشه اهدافی را برای خود مشخص سازید و در ذهن خود همیشه آن ها را به خاطر دارید، مطمئن باشید که دچار شکست نمی شوید و می توانید به آن چه که می خواهید دست یابید".


داستانی را تعریف نمایید


how-to-setup-website




  MONOTYPES مشاهده نموده است که برخی مردم به تحقیقات تجربه کاربری به عنوان قانون از پیش تعیین شده می نگرند و گمان می کنند که در این راه باید تابع قوانینی باشند تا بتوانند نتایج دلخواه خود را به دست بیاورند.


او در این باره این گونه نظر خود را بیان می کند: "من معتقد می باشم که تحقیقات کاربری در پروژه طراحی به سادگی درباره این است که به دنبال اطلاعاتی باشید و زمانی که آن ها را به دست آوردید، به گونه ای مناسب در طراحی خود نمایش دهید. تحقیقات کاربری به طور کلی درباره این می باشد که داستانی را تعریف نمایید که به تبع آن قادر خواهید بود تا دیدگاه ها و نظراتی را از مخاطبین و کاربران مورد نظرتان کسب نمایید.


  انتخاب روش مناسب در انجام تحقیقات کاربری


CHUI CHU'I TAN از CXPARTNERS این گونه می فرماید: "عبارت 'تحقیقات کاربری' و 'تست کاربردی بودن طراحی وب سایت' اغلب به یک منظور به کار می روند، اما در واقع آن ها معانی و اهداف مختلف و متفاوتی دارند.


هر دوی آن ها درباره دریافت بینش ها و بازخورد ها از افرادی است که از یک سایت و یا محصول استفاده می کنند. در هر صورت، در میان این دو، تفاوت محسوسی وجود دارد. تست کاربردی بودن طراحی وب سایت درباره تشخیص مسائل و عواملی است که کاربران ممکن است در یک طراحی سایت و یا محصول از آن تجربه کسب کنند (حال فرقی نمی کند که این تجربه در مرحله پیش طراحی و نمونه سازی به وجود آمده باشد و یا در طراحی نهایی)".


در وب سایت GENERATE LONDON دریابید که چرا استراتژی تجربه کاربری یا UX برای طراح محصولات و یا وب سایت های موفق، واجب و ضروری می باشد.


موارد بسیار کمی را در تحقیقات کاربری انجام دهید و بیشتر با تیم خود وقت بگذرانید و به این ترتیب نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.


بنیان گذار ADRIAN HOWARD به نام QUIESTARS روش خود را در تست طراحی وبسایت دارد: موارد بسیار کمی را در تحقیقات کاربری انجام دهید و بیشتر با تیم خود وقت بگذرانید و این ترتیب نتایج بهتری را به دست خواهید آورد.


او در این باره این گونه توضیح می دهد: " عبارت 'موارد کمتری را در تحقیقات کاربری انجام دهید' به این دلیل است که روی موارد مهم تمرکز کنیم، اما باعث می شود تا نتایج مهیج و مورد نظرمان را در آن واحد به دست آوریم. عبارت " بیشتر با تیم خود وقت بگذرانید ' به این معنا می باشد که تحقیقات کاربری بهتر است به صورت گروهی انجام پذیرد، زیرا باعث می شود تا نیازها و خواسته های مشتریان را بهتر و راحت تر درک نماییم. این گونه کار گروهی باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که هر عضوی در این گروه، تحقیقات کاربری را درک کرده است و به راحتی می تواند نتایجی را به دست آورد که مطابق با هدف اصلی گروه و تیم طراحی می باشد.


انجام ندادن تست و تحقیقات کاربری در پروژه های طراحی سایت 


در سمت دیگر، یک طراح تجربه کاربری به نام Irene pereyra از استدیو طراحیAnton & Irene در این زمینه اعتقادی به انجام تست و تحقیقات کاربری ندارد.


او در این رابطه این چنین اظهار می دارد: " ما هرگز در پروژه های طراحی سایت به سراغ انجام تست های تجربه کاربری و تحقیقات کاربری نمی رویم. به نظر من زمانی که بخواهید پروژه طراحی سایت خود را خودتان تست و بررسی کنید مثل این است که تکلیف شب خود را نمره بدهید نه معلم تان. من بارها و بارها در پروژه های طراحی خود این مورد را اجرا ننموده ام و تا به امروز با مشکلی برخورد نکرده ام."


"اگر مشتریان وب سایت ما تحقیقات کاربری را در پروژه های طراحی وب سایت خود بخواهند و اصرار بر این امر داشته باشند ما می گوییم هرگز این کار را نمی کنیم و اگر می خواهید، خود به تنهایی این کار را انجام دهید و نتایج آن را با ما در میان بگذارید".


 مشاهده کردن و تکرار کردن


طراح تجربه کاربری و ناشری به نام Robert Hoekman jr نظر خود را در این باره این چنین عرض می نماید: "زمانی که تحقیقات کاربری و تست کاربردی بودن طراحی سایت را  انجام می دهید، همیشه این مورد را به یاد داشته باشید: واقعیت ها همیشه در اطلاعات و داده هایی است که به دست می آوریم و این گونه واقعیت ها به ندرت در صحبت کردن با افراد حاصل می شود و همیشه در مشاهدات می توانیم درک و ادراک بیشتری را کسب نماییم."


"به آن چه کاربران می گویند گوش فرا دهید و آن را به دست فراموشی بسپارید و بیشتر توجه کنید که آن ها چه کارهایی انجام می دهند. سپس باز هم این موارد را نادیده بگیرید و هر کدام از آن ها را بار دیگر بررسی کنید تا به حقیقت و واقعیت دست یابید. زمانی که طراحی جدیدی را خلق می کنید، سعی کنید بارها و بارها آن را تکرار کنید، تنها به این ترتیب است که می توانید موفق شوید و به پیروزی در طراحی سایت خود دست یابید."


"زمان هایی را در پروسه طراحی وب سایت خود اختصاص دهید تا پروژه را باز بینی نمایید و نسخه جدید طراحی را در معرض تست و بررسی قرار دهید. به یاد داشته باشید که نباید هر چیزی در طراحی را تغییر دهید. باید قضاوت عادلانه ای انجام دهید. اگر این روند را پیش بگیرید و به درستی آن را اجرا کنید، مطمئن باشید که مشکلات در پروژه طراحی شما از بین خواهند رفت و نتیجه نهایی بسیار رضایت بخش خواهد بود."


 مکالمه و بحث و گفت و گو کنید


بر اساس گفته های Steve Portigal، تنها راه برای انجام تحقیقات کاربری رفتن به مکان هایی است که مردم در آن جا در حال انجام دادن کارهای خود می باشند. در این شرایط باید به صورت آزاد و به طور مستقیم با آن ها به بحث و مکالمه درباره کاری که انجام می دهند و کارهایی که دوست دارند انجام دهند، بپردازید.


او در این باره این چنین می گوید: "از همه مهتر این می باشد که به چراها گوش دهید. اگر می خواهید اطلاعات کاربردی را به صورت شفاف به دست آورید، باید بینش ها و بازخورد های بسیاری را میان خود و آن کاربران رد و بدل کنید. من بینش ها و بازخوردهای به دست آمده از سوی کاربران را به عنوان دانه هایی در نظر می گیریم که بعدها در پروژه طراحی وب سایت پرورانده شده و رشد می کنند. به یاد داشته باشید که تحقیقات همیشه باعث پربار شدن طراحی وب سایت و یا محصول شما می شوند".

نباید های کارآفرینی را یاد بگیریم

اگر شما هم یک کارآفرین باشید، قطعا برروی چیزهایی تمرکز می کنید که باید انجام بگیرد و به نتیجه برسد. اما به همان اندازه که موفقیت مهم است، تهیه لیست هایی که نباید انجام بدهید نیز مهم به نظر می رسد. در ادامه همراه با آی تی من ، جلال ترابی باشید.

ادامه را اینجا بخوانید : نباید های کارآفرینی